divendres, 5 d’octubre del 2012

Avaluació de les eines Multimèdia

Bones tardes, lectors!

Continuant amb la dinàmica d'aquest blog, avui explicaré les tasques que hem estat realitzant a classe en la segona pràctica: l'avaluació de les eines multimèdia segons el model de Pere Marquès.

Un dels aspectes que avalua la fitxa de Pere Marquès.
En el meu cas, he analitzat una plana web interactiva d'Edu365 dedicada a l'estudi de la ortografia de la llengua catalana. En aquesta hi ha exercicis i explicacions per a nins que cursen la primària en els seus distints nivells.

Seguint les pautes de la fitxa de Pere Marquès, doncs, podem trobar les diferents característiques que fan que una eina interactiva com aquesta sigui de més o menys qualitat.
A continuació, una vegada acabada la tasca anterior, hem cercat distintes eines per a treballar distints camps:

  • Activitats interactives. Per treballar amb activitats interactives hi ha un gran nombre de planes web dedicades a aquest tipus d'activitat, tant en forma de jocs, tipus d'exercicis per fer de suport en distintes àrees de l'escola infantil, primària i secundària (ples web com Edu365),  com en l'estudi més especialitzat (simuladors i altres planes web més concretes com ara l'Aula PELC). 
  • Creació d'un còmic. Una de les planes web que he trobat per a la creació d'nu còmic es diu Pixton. En aquesta, després de registrar-s'hi, pots comptar amb plantilles i eines varies per crear el teu propi còmic. A més, hi ha una opció per crear una pàgina escolar per a crear còmics i vinyetes. 
  • Muntatges fotogràfics. Per fer muntatges fotogràfics trobam programes com el famós Photoshop, encara que també podem aprofitar programes lliures semblants, com per exemple el Gimp, una bona opció per a dur a terme muntatges fotogràfics, retocar les nostres fotografies i millorar-les de forma senzilla. 
  • Pòster virtual. Per crear pòsters virtuals podem utilitzar eines com el Glogster, de la qual he trobat informació on alguns estudiants de primària feien projectes de distintes assignatures i creaven els seus pòsters amb aquesta eina. Aquí us deix un video de la Hosmer School de Watertown, duguent a terme un projecte de Geografia i Història.

  • Fer un blog. Per crear un blog, trobam un gran ventall de possibilitats, com ara la que feim servir nosaltres mateixos, Blogger, que ens permet crear el nostre propi disseny i ompartir les nostres publicacións a les distintes xarxes socials. 
  • Servidor per publicar arxius. Hi ha diversos servidors que permeten la publicació d'arxius en la web. Cada plana té una capacitat més o menys limitada i permet la càrrega de distints arxius i formats. En el meu cas, recomanaré el mateix que faig servir amb el meu grup de TIC per a compartir els nostres treballs a la xarxa: Scribd. Aquest és un servidor gratuït; no cal registrar-se a l'hora de pujar documents i permet carregar documents amb els formats doc, txt,ppt,xls,ps,pdf i li.
  • Banc d'imatges i de sons. Un banc de sons i imatges que podem utilitzar és el que facilita l'Institut Nacional de Teccnologies Educatives i Formació del Professorat del Govern, que ens permet tant escoltar música com altres sons que ens puguin interessar, com ara sons relacionats amb activitats humanes o amb la natura.
Fins aquí l'explicació de la segona pràctica. Llarga i fructífera. Ara esperem que algun dia poguem arribar a utilitzar totes aquestes eines de manera profitosa en una aula.

Fins la següent entrada! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada